Az épület kivitelezése pont egy évvel ezelőtt, 2015. augusztusában kezdődött, és a terveknek megfelelő ütemezésben 2016. áprilisára készült el. Ezt követően megkezdődött a bútorzat, a taneszközök és egyéb berendezések beszerzése, amely az augusztusi megnyitóra szintén befejeződött. A minden igényt kielégítő, teljesen akadálymentes épület kivitelezése mintegy 320 millió forintba került, a teljesen új berendezésekre további 25 millió forintot szánt az önkormányzat. A beruházás Budaörs Város Önkormányzat költségvetéséből, teljes mértékig önerőből valósult meg. 

A negyven tanuló fogadására alkalmas új iskolában 4 tanterem, egy könyvtár és számítógépterem, egy technikaterem és egy foglalkoztató kapott helyet. A környezetbe illeszkedő, földszintes épület magas tetős kialakítású, hasznos alapterülete 499 négyzetméter.

Az építészeti koncepció alapja egy, a használat szempontjából ideális belső átriumkertes megoldás. Ezt öleli körbe az épület, közvetlenül kapcsolódnak hozzá a közlekedő részek, majd a tantermek, szaktantermek, igazgatási blokk, étterem, konyha, sport egység és a vizes blokkok. Mindezeket a lehető legideálisabb csoportosításba rendezték, és a legkedvezőbb tájolással alakították ki a tervezők. A tantermek előtt látványkert jött létre, a szaktanteremhez tankert kapcsolódik, a hátsó kertben pedig játszórész, tornapálya, parkoló és kerti tároló fogadja a diákokat. Az épületet teljesen akadálymentesre tervezték, gyalogosan az Árpád utca irányából szintkülönbség nélkül közelíthető meg. 

A Bleyer Jakab Német Nemzetiségi Általános Iskolához tartozó tagozat tanulásban akadályozott (értelmileg enyhe fokban sérült) és értelmileg akadályozott (középsúlyos értelmi fogyatékos) tanulókat oktat, fejleszt, akik a Tanulásképességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság szakvéleménye alapján kerülnek az intézménybe. Az iskola a kötelező tanórai foglalkozásokon kívül rehabilitációs fejlesztéssel, logopédiai ellátással, kutyás terápiás és lovas terápiás foglalkozások biztosításával, illetve informatika és bábszakkörrel, kirándulásokkal, színházlátogatással, könyvtári és kézműves foglalkozásokkal is igyekszik a tanulók fejlődését elősegíteni.